CONCERT DEL "GRUP COSES" AL CAT 2014- 1ª PART

CONCERT DEL "GRUP COSES" AL CAT 2014- 1ª PART
AL CAP DELS ANYS TOT SEGUEIX BEN VIGENT- FELICITATS PER RECORDAR-NOS-HO!

CONCERT DEL "GRUP COSES" AL CAT 2014 - 2ª Part

CONCERT DEL "GRUP COSES" AL CAT 2014 - 2ª Part
QUANTS RECORDS EN POCA ESTONA! PER MOLTS ANYS!!!

EL NEN D'HIROSHIMA

GRACIES TERESA, PER SER COM ERES

GRACIES TERESA, PER SER COM ERES
PAISSATGE DE L'EBRE

HOMENATGE A TERESA REBULL, QUE HA DEIXAT EL COS...

HOMENATGE A TERESA REBULL, QUE HA DEIXAT EL COS...
PERQUÈ HAS VINGUT HAN FLORIT ELS LILARS....

dimarts, de setembre 20, 2011

ANTONI CAYROL (JORDI PERE CERDÀ) IN MEMORIAM
                               

Ara que les teves cendres tènues estan dipositades volàtils en les terres que tant vares estimar de l’Alta Cerdanya, permet-me de fer-te algunes reflexions, perquè te’n has anat sense fer gaire soroll, però ens has deixat tant..! De la teva gegantina humanitat, de la terra, de la Vida, de l’Amor, i de l’esperança, i dels valors més intrínsecs de la noblesa humana, que molts i molts dies de la meva vida, s’emmirallaven en el teu univers, en la teva musicalitat, en el teu art sensible, en el teu esguard paternal i bo, intel•ligent i savi.

No remarcaré les teves indiscutibles capacitats i discurs literari, de l’altre banda dels Pirineus, però molt universal també, això ja ho han fet i ho estant fent doctes i entesos. Jo vaig sentir la teva poesia quan estava en bolquers de molts com i perquè, de les filosofies que mouen l’home i el món: en tenia prou de rebel·lar-me contra la dictadura franquista que castigava durament i crua el meu entorn juvenil.

Quan et vaig conèixer personalment en aquella “Fonda de Sant Antoni” a costat mateix de la Casa de la Ciutat, a Manresa, se que et vaig cantar amb tota la meva passió “protestaire” i sensible de jove inquiet, els teus sentits i meravellosos poemes d’amor i lluita, i la teva emoció, com la de l’Helena, la teva musa estimada, ens va arribar al cor, a la Maria Àngels i a mi, a tots aquells membres del manresà grup “La Roda”.

Des d’aquell moment ja vam quedar compromesos a venir a la Catalunya del Nord, a Perpinyà, a l’entranyable “Llibreria de Catalunya”, que regentaves, ferm difusor de la nostra Cultura Catalana; a aquella “rue de Messidor” on havies viscut i on tantes vegades ens havies acollit, a la Universitat Catalana d’Estiu de Prada de Conflent, d’aquell any de 1969, del passat S.XX, junt amb els teus amics el Dr. Català i en Pere Verdaguer. Una pel•lícula ens ha passat pel davant, pel que vau representar per nosaltres en aquells moments Antoni Cayrol i Helena, tot uns models de maduresa que volíem seguir... Encara que els anys i la vida ens van allunyar físicament, sempre ha prevalgut el record, inesborrable, indeleble, etern... Acabaré aquesta recordança amb unes frases del gran poema “OH, MÓN”, que vaig tenir l’honor de musicar i cantar:

OH MÓN,

M’HA COSTAT DE PENSAR QUE JO ERA TAMBÉ DELS TEUS,

QUE PORTAVA A L’ESQUENA LA MEVA CÀRREGA D’HOME.

EL DIA QUE LA CARN DEIXI LA CARCANADA,

QUAN TORNARÉ A LA TERRA, A FER FEMS DE LA CALÇ,

AL RITME DE MA VIDA SEGUIRÉ EL TEU COMPÀS

EMMOLLAT D’ARGAMASSA. (Jordi Pere Cerdà)



Manuel Luis Tatjé (Manel Lluis)